Veel gestelde vragen
In onderstaand overzicht vind je de veelgestelde vragen. Kun je jouw vraag en antwoord niet terugvinden? Neem gerust contact met ons op, we staan graag voor je klaar.
Hulp nodig?
Vraag het ons
Bestellen
Hoe kan ik drukwerk bestellen?
Voordat je een bestelling kunt plaatsen, dien je een account aan te maken door je te registreren bij Superdrukker. Doorloop hierna de stappen bij het gewenste product. Zodra je het gewenste product hebt samengesteld kun je het in je winkelmandje plaatsen en afrekenen.
Wanneer weet ik dat mijn bestellingen is geplaatst
Zodra de bestelling is afgerekend, krijg je de mogelijkheid om de bestanden te uploaden. Na het uploaden worden de bestanden gecontroleerd. Zodra de bestanden zijn goedgekeurd ontvang je een mail met de bevestiging dat de bestelling in productie is genomen.
Wanneer wordt het drukwerk geleverd?
De levertijd wordt bepaald aan de hand van het product en het tijdstip dat je bestelt. Bij veel producten wordt hierbij wel de mogelijkheid gegeven tot een standaard levering, express levering of een next-day levering. Zodra je de specificaties van het product hebt aangegeven, komt de verwachte leverdatum in beeld. De leverdatum kun je na het plaatsen van de bestelling ook altijd terug vinden op de orderbevestiging, factuur of in bij de bestelling in jouw account.
Ik heb een fout gemaakt in mijn bestelling, kan ik dit nog veranderen?
Mocht je een fout hebben gemaakt bij de specificaties van het product, upload dan niet de bestanden, maar neem direct contact op met de medewerkers van Superdrukker. Heb je al wel bestanden geupload? Neem dan direct contact op met de medewerkers van Superdrukker, zij zullen kijken in hoeverre jouw bestelling al in productie is genomen. Mocht jouw bestelling al in productie zijn genomen, kan de bestelling niet meer kosteloos worden gewijzigd.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Zodra de bestelling in productie is genomen, is het niet meer mogelijk de bestelling kosteloos te annuleren. Mocht je hier vragen over hebben, neem dan gerust contact op met de medewerkers van Superdrukker.
Kan ik mijn bestelling volgen zodra het verzonden is?
Zodra de bestelling verzonden wordt, ontvang je per mail een track & trace code waarmee je de verzending kunt volgen. De track & trace code is actief vanaf de volgende ochtend.
Kan ik ander drukwerk dan gepubliceerd (soorten, materialen, oplages) bestellen?
Wanneer het door jou gewenste product er niet bij staat, kun je de offerte op maat aanvragen. Zodra de offerte aanvraag binnen is, nemen we binnen één werkdag contact met je op.
Account
Hoe kan ik mijn account wijzigen?
Zodra je bent ingelogd in jouw account kun je via ‘mijn account’ je gegevens wijzigen. Ook kun je hier factuur- en afleveradressen beheren in het adresboek.
Kan ik mijn factuur opnieuw ontvangen?
De factuur ontvang je alleen digitaal per mail en is te allen tijde terug te vinden onder de betreffende bestelling in jouw account.
Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten afleveren?
Het factuur- en afleveradres hoeven niet gelijk te zijn. Bij het plaatsen van de bestelling kun je het het factuur- en afleveradres aangeven. Mocht je het afleveradres op een later tijdstip willen veranderen, neem dan contact op met de medewerkers van Superdrukker, zij zullen kijken of het nog mogelijk is om het adres te wijzigen.
Kan ik producten retourneren?
Niet gepersonaliseerde producten zoals accessoires kunnen geretourneerd worden. Je hebt recht om binnen 14 dagen de overeenkomst te herroepen. Maatwerkproducten zoals druk-en printwerk kunnen niet geretourneerd worden. Meer informatie hierover lees je hier.
Ik ben niet blij met mijn bestelling, wat moet ik nu doen?
Ben je niet blij met jouw bestelling? Dat vinden we vervelend om te horen. Om je zo snel mogelijk te kunnen helpen, horen we graag waarom je niet tevreden bent. Neem even contact op met onze klantenservice via de chat of mail info@superdrukker.nl. Voeg hier eventueel foto's aan toe zodat we de klacht z.s.m. in behandeling kunnen nemen.
Overige vragen
Wat is het verschil tussen digitaal en offset?
Wanneer je drukwerk wilt bestellen in een grote oplage ben je vaak met offset goedkoper uit omdat de variabele kosten lager zijn. Wanneer je drukwerk wilt bestellen in een kleinere oplage is digitaal drukken meestal goedkoper. Daarnaast zijn de doorlooptijden bij digitaal drukken korter, waardoor je het drukwerk sneller in huis hebt.
Hoe weet ik of mijn geüploade bestanden goed zijn voor productie?
Na het plaatsen van de bestelling kun je de bestanden uploaden. De bestanden worden dan gecontroleerd door het automatische bestelsysteem of wanneer je gekozen hebt voor de extra controle door onze studio. Zodra de bestanden zijn goedgekeurd voor productie krijg je hier een mail over. Wanneer de bestanden worden afgekeurd krijg je hier een mail over en dien je zelf de bestanden aan te passen en opnieuw te uploaden.